Schowek Twój schowek jest pusty
Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » WYCISZANIE SAMOCHODÓW » CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
Producenci
Kontakt
CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.

CTK Practic 2.0mm - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.

CTK

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 14,99 zł

Stan magazynowy:

Stan produktu: Nowy

Cena: 17,90 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

 

CTK Practic New 2.0 
Bardzo elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, części towarowej samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1 arkusz o wymiarach 370x500 mm (0,185 m2), grubość maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).

 

CTK PRACTIC - WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE

CTK Practic, to materiał pochłaniający wibracje w postaci samoklejącej maty, wykonany na bazie kompozytu butylu i polimerów, charakteryzujący się niską częstotliwością rezonansową, dobrą przyczepnością do podłoża oraz bardzo wysoką elastycznością montażową. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), która zapewnia mechaniczną ochronę, wzmocnienie materiału tłumiącego oraz dodatkowe polpszenie jego właściwości akustycznych. Maty CTK z serii Practic, to udane połączenie wysokiej jakości oraz dobrej skuteczności tłumienia przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Sprawia to, że produkty z tej serii mają wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. W porównywalnym przedziale cenowym, maty CTK Practic posiadają jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), który określa zdolność danego materiału do skutecznego tłumienia wibracji. Maty te, przeznaczone są do podstawowego, niedrogiego wytłumiania hałasu, drgań i rezonansów akustycznych elementów nadwozia pojazdu (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn oraz urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, AGD, a nawet blaszanych zlewozmywaków, brodzików i wanien. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Maty CTK Praktic dobrze sprawdzają się również podczas prac mających na celu podstawową poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość całkowita:  2,0 mm  +/- 0,2 mm  
  • grubość aluminiowej folii:  0,06 mm  (60 um)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm 
  • materiał:  kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmocniony przetłaczaną aluminiową folią 
  • MLF (współczynnik strat. mech.) - skuteczność tłumienia wibracji (więcej=lepiej):  0,25   
  • wymiary arkusza:  370x500 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,185 m2
  • waga arkusza:  0,64 kg  (3,43 kg/m2)
  • zalecana temperatura montażu:  +10ºC do +30ºC
  • zakres temperatury stosowania i eksploatacji:  -40ºC do +130ºC
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • cechy wizualne:  aluminiowa folia w kolorze srebrnym z prostokątnymi przetłoczeniami, tłoczone logo CTK
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344     
  • zastosowanie w samochodzie:  drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki   
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  16 szt. / 2,96 m2
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 37x50 cm  (0,185 m2)

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość.

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  1. wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Premium, CTK Standard),
  2. piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  3. miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, CTK LineFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat). 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu